• Vandaag, zaterdag 26 september kwam Jong Ambon op bezoek. Zij hadden net als ons de eerste wedstrijd gewonnen, dus wisten we wat we moesten doen.

De eerste helft was een leuke gelijk opgaande wedstrijd met aardig voetbal. Wemeldinge kwam in de 13e minuut op voorsprong door een onhoudbaar schot van circa 20 meter van Kevin. Vlak daarna leek een handsbal van Maurick bestraft te worden, maar de scheidrechter wuifde het weg, dus geen penalty en doorspelen. Daarna kreeg Thomas een dot van een kans uit een voorzet van Björn, maar hij schoot hoog over voor het lege doel. Enkele minuten later kregen we verdedigend de bal niet onder controle en dit resulteerde erin dat de linksbuiten de bal in het doel kon schieten, 1-1. Vlak daarna kon dezelfde speler aanleggen voor een schot vanaf bijna de zijlijn en met een geweldig gericht schot plaatste hij de bal buiten bereik van Olav in de uiterste verre hoek, 1 – 2 en dit is eigenlijk nu al het doelpunt van het seizoen. Dit was ook de ruststand.

Wemeldinge begon furieus aan de 2e helft en dit leidde tot een goede kans voor Thomas, maar met een uiterste krachtsinspanning wist de Jong Ambon doelman te redden. Na een prachtige combinatie tussen Barrie en Steven werd de bal bij Kevin bezorgd, buiten bereik van de keeper ging zijn schot rakelings naast. In de 59e minuut kreeg Thomas de kans om uit te halen, net buiten de 16 meter en zijn schot bleek onhoudbaar voor de keeper, dus de gelijkmaker, 2-2. Enkele minuten later liet Barrie een voorzet van William lopen en kwam de bal voor de voeten van Björn en die bedacht zich niet en koos de uiterste hoek om de 3-2 te maken.

Daarna was het eigenlijk over met Jong Ambon, conditioneel kwamen ze tekort en konden we nog verder uitlopen, echter er werd nog maar 1 x gescoord, door Thomas na een pass van Kevin bedacht hij zich niet en bepaalde de eindstand op 4- 2.

Keurig gedaan jongens het voetbal was ook beter vergeleken met de vorige wedstrijd, dus op naar de volgende week, uit naar Spui. Spui heeft ook nog niet verloren, dus gaat het nu al om de koppositie.