• Wemeldinge 1 loopt tegen eerste nederlaag op.

2 okt 2022
  • Zaterdag stond de uitwedstrijd bij het Middelburgse MZVC op het programma. MZVC had vorige week nog een zware nederlaag geleden in Waarde. Misschien dat we daarom te makkelijk de wedstrijd ingingen?

VVW1, zonder Maurick (4 weken afwezig vanwege werk) en de geblesseerde Steven, stond vanaf minuut één onderdruk. De handelingssnelheid bij de tegenstander was beter, waardoor we achter de feiten aan liepen. De eerste tien minuten waren dan ook voor MZVC wat beter combineerde en ook wat kon profiteren van de harde wind mee. In de vijftiende minuut een grote kans op 1-0, maar gelukkig loopt de speler van MZVC de bal na een goeie voorzet er niet in. Kwartier daarna gaat het spel meer op en neer en staat onze verdediging gelukkig goed, wat ook vaak nodig is. Een vrij trap voor MZVC wordt niet afgemaakt, waardoor het nog 0-0 blijft. Maar in de drieëndertigste minuut komt MZVC dan toch op voorsprong. Door het midden wordt een steekpass gegeven op ene Tom Frissen, die de bal goed in schiet. 1-0. Bij VVW loopt het allemaal niet lekker, maar kan Thomas misschien vanaf links op snelheid door richting doelgebied. Hij wordt voorlangs gekruist door de verdediger en Thomas tikt hem aan met een val en blessure aan het hoofd tot gevolg voor de speler van MZVC. Hij zal even later het veld verlaten i.v.m. duizeligheid. Net voor rust nog een schitterende mogelijkheid wanneer Barrie de bal vanaf de rechterhoek voor geeft, maar Rowen en Thomas niet op hun post stonden. Gemiste kans en zo gaan we de rust in met een 1-0 achterstand.

In de rust geen wissels bij VVW.

Al een paar minuten in de tweede helft al een te opzichte overtreding van VVW. Vrije trap voor MZVC. De tweemans muur staat niet goed en wordt ook iets ontregeld door een tegenspeler die er naast komt staan. Vrije trap wordt benut en zo kijken we tegen een 2-0 achterstand aan. Daarna lijkt Wemeldinge het nog meer te laten lopen. Passes niet scherp, handelingssnelheid te laag en niets lijkt te lukken. Toch komen we nog terug, door een fout bij MZVC. Bjorn onderschept een slecht genomen vrije trap van MZVC en tikt deze naar Barrie. Mooi schot gaat er in en zo is de stand 2-1 na de vijfenzestigste minuut! Nu ruikt VVW zijn kans om minstens gelijk te maken. Het laatste kwartier is dan ook voor Wemeldinge. Onder andere vanuit een corner. De bal wordt terug gekopt op William. Hij schiet goed, maar helaas net naast. Ook MZVC komt van tijd tot tijd gevaarlijk door en verdediging met o.a. Dani, die steeds beter is gaan spelen, moeten regelmatig aan de bak. VVW krijgt de bal er niet in, ondanks wat kleine kansen. Ook niet via een vrije trap vanaf links. De bal draait mooi tot kort bij het doel, maar we lopen er net niet goed tegenaan. De keeper vind het ondertussen nodig om lang met de bal te blijven liggen, maar aangezien de arbiter vaak niet verder komt dan de middencirkel, wordt dit niet opgemerkt. Ondertussen twee wissels bij VVW. Max komt voor William en Robin op het middenveld voor Redgey. Wemeldinge zet nog flink aan. Assist van Thomas op Robin, maar het schot gaat recht op de keeper. Frustraties lopen wat op en het is maar goed dat de scheidsrechter na negentig minuten de wedstrijd beëindigd.

Een tegenvaller na de grote winst van vorige week, maar natuurlijk was dit een andere en betere tegenstander.
    Volgende week weer een moeilijke tegenstander thuis, namelijk Apollo’69.