• Wemeldinge verslaat Spui in de slotfase

2 mei 2022
  • Zaterdag 23 april. Vandaag gaat de reis wederom naar het ZeeuwsVlaamse land,  waar de belangrijke uitwedstrijd tegen Spui op het programma staat.

Na 8 minuten spelen wordt de eerste speldeprik door VVW uitgedeeld. Vanuit een vrije schop van Kevin, schiet Thomas de bal direct over het doel. In de volgende aanval wordt Thomas diep gestuurd, maar hij lobt de bal over de keeper maar ook over het doel.

VVW pakt het initiatief en zet goed druk bij balbezit van Spui.

In de 15e minuut wordt Thomas net buiten het strafschopgebied aangespeeld door Robin. Thomas wordt onderuitgehaald. Helaas schiet Rowen de vrije schop in de muur.

Kort daarop ontstaat de 1e uitgespeelde kans. Mick wordt vrij gespeeld net binnen het strafschopgebied. Hij gaat met de bal richting het doel, trekt dan de bal voor naar de vrijstaande Steven, die helaas over het doel schiet.

Na 23 minuten ontstaat vanuit een vrije schop de eerste mogelijkheid voor Spui. De bal wordt diep gespeeld, waarna de afvallende bal weer bij een speler van Spui terecht komt, welke gelukkig voorlangs het doel schiet.

In de 29e minuut breekt Spui door over de linkerflank, maar de aanvaller schiet de bal in het zijnet.

VVW voert wederom de druk op het doel van Spui op, echter resulteert dit niet tot een directe afwerking.

In de 35e minuut maakt Kevin een actie op links, zet de bal voor, maar de bal is net te hoog zodat Thomas niet goed kan inkoppen.

Na 39 minuten spelen verovert Bjorn de bal op rechts en gaat door naar de achterlijn. Hij zet de bal voor, maar Kevin kan er net niet bij.

Het laatste wapenfeit in de eerste helft komt van Spui, die een aanval over links opzetten. De bal gaat naar de spits, die vanaf de 16 meterlijn recht op Olav schiet.

Rust breekt dus aan met een 0-0 stand.

Begin van de 2e helft neemt Spui het initiatief zonder dat het echt tot kansen komt.

Daarna volgt een periode waarin het spel op en neer gaat.

We moeten wachten tot de 19e minuut voor een echte doelgerichte actie. Barry komt tot een schot op doel, echter recht in de handen van de keeper.

Een minuutje later probeert Kevin het van afstand, maar helaas zeilt de bal net over de kruising.

Na 22 minuten wordt Thomas aangespeeld in het strafschopgebied. De assistent scheidsrechter van Spui staat gelijk maar weer eens voor de zoveelste maal te vlaggen, maar de scheidsrechter laat doorgaan. Thomas omspeelt enkele verdedigers en zet de bal voor het doel, waar Steven net niet kan afronden.

3 minuten later weer een aanval van VVW. Kevin krijgt de bal op links. Hij neemt de bal niet goed mee, maar weet de bal toch nog naar rechts te kappen en haalt daarna direct uit. De bal belandt buiten bereik van de keeper op de paal.

Na 33 minuten komt Redgey in het veld voor Rowen.

In de 35e minuut gaat Thomas goed door op rechts. Hij passeert zijn tegenstander en wil nog een tegenstander passeren, maar dat lukt niet terwijl hij beter de bal had kunnen voorzetten.

Een minuut later komt dan alsnog de verdiende voorsprong voor VVW. Kevin geeft voor vanaf links, waar Redgey bij de 2e paal de bal terugtrekt voor het doel en de inlopende Steven de bal in het doel kan werken, 0-1.

Ook de volgende aanval is weer voor VVW. Steven gaat goed door en speelt de bal diep naar Thomas. Echter is de bal net te diep zodat hij niet tot een goede afronding komt en in het zijnet schiet.

Chris komt in het veld voor Kevin.

In de 42e minuut krijgt Spui een vrije schop te nemen op 7 meter van het strafschopgebied. Het harde schot gaat via Mick op de paal en daar komt VVW goed weg.

2 minuten later kan Thomas de beslissende goal maken. Tim verovert de bal op de middenlijn en speelt naar Thomas. Die passert de laatste man van Spui en kan vrij doorlopen richting het doel. Hij besluit te schieten maar deze wordt gestopt door de keeper.

Bjorn die wederom een goede wedstrijd speelde, wordt nog vervangen door Martijn.

Spui probeert daarna alsnog de gelijkmaker te forceren, maar komt eigenlijk nog maar één keer tot een echt gevaarlijk schot, welke via het hoofd van Robin tot hoekschop gaat.

Een goede wedstrijd dus een verdiende overwinning, waardoor VVW naar de 4e plaats op de ranglijst stijgt.