• Vandaag de wedstrijd tegen medekoploper Spui, ook zij hebben alle wedstrijden tot nu toe nog gewonnen. Met Spui hebben we de laatste jaren wel van alles meegemaakt, dus wat gaat er nu weer gebeuren. Vanwege de Corona regels, een sportveld zonder toeschouwers en een soppige grasmat.

De eerste helft was Wemeldinge flink de bovenliggende ploeg, alleen ontbrak het tot aan de 40e minuut aan doelpunten, toen scoorde Spui tegen alle verhoudingen in. Daarvoor werd met goed snel combinatievoetbal diverse kansen gecreëerd alleen niet gescoord. Spui was eigenlijk alleen gevaarlijk met een paar counters. En uit een daarvan werd de bal onhoudbaar achter Olav gekopt. Gelijk daarna gingen we weer in de aanval  en uit een corner van Steven werd de bal voor de voeten van Björn gekopt en die bedacht zich niet en met een droge knal van net buiten de 16 schoot hij de verdiende gelijkmaker erin, 1 – 1. Dit werd ook de ruststand.

De 2e helft wilden we op dezelfde manier beginnen als de 1e helft echter Spui deed er alles aan om Wemeldinge uit zijn spel te halen, vreselijke irritante acties, continue gingen spelers op de grond liggen, een vlagger met dubieuze beslissingen, een trainer die constant zijn spelers op zat te stoken en zelfs een wesp die Barrie uit de wedstrijd stak. We gingen erin mee en vergaten te voetballen, dus was de 2e helft niet om aan te zien. Maar dit leidde in ieder geval niet tot kansen voor Spui, wel enkele kleine voor ons. In de 75e minuut werd Thomas vastgepakt en de scheidsrechter gaf een penalty, echter na consultatie van de grensrechter werd het een opgooibal net buiten het zestien meter gebied. Vlak voor het einde nog een vrije trap van Kevin waar Thomas net niet bij kon. We dachten dat het op een gelijkspel uit zou lopen, maar toen kwam er nog een lange bal van Robin voor Thomas, die omver geduwd werd, nu was de scheidsrechter onvermurwbaar en legde de bal op de stip. Thomas nam hem en hij miste niet, 1-2. Daarna een opstootje, waarbij Thomas de rode kaart kreeg. Gelijk daarna was het afgelopen en hebben we er weer 3 punten bij.

Duidelijk is dat we ons niet mee moeten laten gaan als een ploeg constant irritant aan het doen is, gewoon ons eigen spelletje blijven spelen en je mond houden. Op naar volgende week, de wedstrijd tegen Hoedekenskerke/Kwadendamme.